::JUNIOR-JUNIORKU! KORANG MEMANG WOW!::



assalamualaikum..

Post ni khas aku tulis untuk junior-junior aku (TESLIAN YANG GEMPAK) yang baru dapat keputusan sebentar tadi.. alhamdulillah, semua dapat result kaler terbang!

tahniah diucapkan. korang memang terbaek r! VIDEO ni khas untuk korang semua!

teringat pulak aku pada kisah setahun yang lepas. (tatau la kalau korang rasa ke tak. ni la yang akak rasa dulu)

simptom-simptom yang dihadapi aku semasa desas-desus serta khabar berangin yang mengatakan result akan keluar :

1. rasa nak tukaq no henpon supaya tak dapat dihubungi. kalau nak tukaq fon memang la aku tak dak duet. masa zaman tu, aku tak buat lagi account FB ni. kalaulah dah buat, tah-tah berbulan deactivate kot supaya aku hilang dari peta dunia.

Ini adalah cara berhemah untuk mengurangkan rasa bersalah sekiranya nak buang fon.

2. yang peliknya, makan semakin banyak pulak. yela. apa pon yang terjadi, hidup mesti diteruskan. kemaslahatan perot juga mesti dititikberatkan *tiber*

3. bila sedara tanya: Result keluaq bila? aku akan jawab, insyaAllah tak lama lagi. tapi yang paling penting adalah ayat ni: JANGAN LUPA DOA KAT SAYA NA! TAKUT LA. TAK TENTU LAGI NI (sambil merenung serta mengingat masa aku muda-muda dulu yang asyik tidoq ja. haih. tula orang suruh studi betul-betul tak nak. sekarang baru nak takut segala)

4. berjaga-jaga dengan sebarang no yang dikenali eg: no maktab, no lecturer dan harapnya supaya sekadar dapat SMS saja daripada dikol terus. kalau kol kena dengaq. kalau mesej, baca je [purak-purak cool]

tu sebelum dapat result la. lepas dapat, alhamdulillah. ni pulak aktiviti yang aku buat:

1. tulis surat kepada sapa sahaja yang aku rasa boleh sumbang dwet kat aku. serius ni. sampaikan MB pon dapat gak surat aku tu. hehe..hasil lumayan!

2. cari kerja. alhamdulillah dapat kerja sebagai chekgu sandaran aka chekgu ganti kat sekolah rendah tapi tak sampai sebulan pon sebab aku sibuk sangat dengan urusan buat visa dan program pre-departure. ambik cuti selalu. tapi gaji RM 1000 jugakla dapat hasil titik peluh sendiri. hehe. boleh baca kat post INI dan INI.

3. kenduri kesyukuran. sebab Allah SWT kan dah janji sekiranya kita bersyukur, maka Allah SWT akan tambahkan lagi nikmatNya. so, untuk adik-adik yang nak buat kenduri nanti sila hubungi talian ni : 0194168779 ok! tapi selepas 6 julai ye. harap maklum. hehe. *muka tak segan langsung..huhu*

4. alert dengan sebarang emel yang masuk. takut terlepas benda penting. masa ni la start kenal senior yang banyak bantu kitaorang iaitu saudara Akmal Amri . memang banyak post kat LINK ni yang bantu kitaorang tambah-tambah masa nak pilih accomodation.

hehe. so, sekarang aku pulak patut berbakti untuk junior-junior yang bakal datang. so korang semua, kalau ada apa-apa nak tanya, jerit je kat FB atau my YM ok! and boleh jugak kalau nak throw question kat YahooGroup kita ea. insyaAllah kitaorang akan tolong sedaya upaya untuk bantu korang! Lagi best kalau kita dapat jumpak kat WOW! ada ole-ole nak bagi kat korang ni. hehe.

yayy! aku bergelar KAKAK tahun depan..=))

ok. sekian. sayang semua! ececece.

0 comments:

Post a Comment